joi, 24 septembrie 2015

Promovarea personală



Oportunităţi pentru angajare, obţinerea unui interviu, şanse pentru o carieră de perspectivă, implicarea în proiecte sociale, reprezintă unele dintre obiectivele la care fiecare dintre noi este posibil să se gîndeasă periodic. Suntem constienţi de faptul că avem anumite calităţi şi uneori suntem dezamăgiti deoarece ceilalti nu observă acest lucru la fel de bine cum o facem noi.
 
În acest caz, ce actiuni sunt recomandate? 

Întegrarea pe piaţa muncii poate fi un succes dacă identificam exact ceea ce putem oferi şi dacă stim să promovam corespunzator ceea ce am identificat. Calitatile noastre spre exemplu, cu şiguranta se pot traduce ca fiind competenţe specifice. Cu toate că am observat că avem rezultate promiţătoare în anumite activităţi mai mult sau mai puţin spontane, este indicat să ne organizam, să ştim foarte bine ceea ce putem face, unde şi cum trebuie să ne promovăm. Spre exemplu, dacă am descoperit că suntem iscusiţi să redactăm un articol, să centralizăm înformatii, să utilizam programe software foarte complexe, să realizam scenete etc., atunci acestea sunt competente evidente care reprezintă valoarea adăugată pe care o putem întegra în munca noastră, în relaţia cu viitorii colegi şi implicit cu viitoare proiecte, obiective, planuri stabilite la nivel organizaţional.

Analistii de recrutare, întervievatorii, angajatorii, vor să ne cunoasca, într-adevar. Însă important este cum ne cunosc. În acest sens, atunci cand discutăm cu întervievatorul, trebuie să-l facem să gandeasca, să-i oferim imagîni mentale (ipotetice), perspective prin care el ne va proiecta într-un anumit context şi va încerca să desluşească cam cum ne-am descurca noi într-o situatie ce implică responsăbilitate, respectarea termenelor limita, iniţiativa, gestionarea documentelor s.a.m.d. Atunci cînd menţionăm că ştim să facem un anumit lucru, este bine să fie însoţit de exemple, argumente (Ex: Am efectuat în perioada ianuarie-aprilie activităţi comerciale, iar rezultatele au fost: 8 clienţi noi. Am reuşit acest lucru utilizînd următoarele metode... Relaţia cu clientul decurgînd astfel... Am întîmpinat următoarele provocări etc.)
De asemenea, principiile în care credem, faptul că suntem dinamici pe durata înterviului şi adresăm întrebari, înteractionam cu întervievatorul, prezentăm situatii ipotetice despre cum am dori să ne implicam, oferînd exemple despre proiectele noastre trecute, reprezintă metode inteligente ce pot fi adoptate.
Atunci cînd ne depunem candidatura pentru o anumită oportunitate profesionala, trebuie să avem grija ca mesajul nostru şi materialele transmise să-l facă pe analistul de recrutare să ne imagineze, să se gîndească la noi. Aceasta însemnînd că am transmis o  perspectivă profeşională. 
Putem face acest lucru printr-un atasament sau un link în CV către un portofoliu pe care l-am realizat, catre un blog de imagistică sau literatură, către o anumită conferînţă la care am participat etc. CV-ul şi documentele atasate trebuie să fie gestionate usor, iar competenţele să fie descrie prin ce, de ce şi cum facem ceea ce susţinem că putem face. La secţiunea cu studii, nu menţionăm doar ce liceu sau facultate am terminat, specificăm şi disciplina pe care am studiat-o mai intens şi eventual menţionăm un proiect sau doua (reprezentative) la care am participat.
De asemenea, în perioada de probă sau în anumite activităţi practice, ne putem remarca foarte bine, putem evidenţia valoarea noastră adăugată. Cum? Spre exemplu poate suntem extrovertiţi şi avem capacitatea de a înterrelaţiona mai uşor decît alţii.

Astfel ne putem remarca prin înitiativă şi energie atunci cînd este cazul. Iniţiativa în a propune soluţii noi în cadrul unor dificultăţi organizaţionale vechi, implicarea în activităţi adiacente responsabilităţilor noastre (obţinînd însă aprobare). Energie în a continua o activitate chiar şi atunci cînd aceasta pare compromisă. Dezinvolutura prîn faptul că putem fi îndrăzneţi. La polul opus, putem fi mai retraşi, însă credibili de acuraţi în analiza de date, proiectare, sintetizarea înformaţiilor s.a.m.d.
Ca o temă, putem să ne gîndim cel puţin o dată pe săptămînă despre cum ne-am putea promova valoarea adăugată (competenţele specifice) pentru o întegrare reuşită pe piaţa muncii. Este recomandat să utilizăm o agendă sau un document electronic care să centralizeze ideile noastre. 


Sursa: Mihai Şilviu Botezatu 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu